lördag 16 mars 2013

Drömmars sovrum!!

Detta är väl ett härligt sovrum! Jordfärger och vitmålade golv ger lugn, blommig tapet ger karaktär!

Lugn och frid råder här. Det känns som jag kommit hem till Laura Ashley. Snart kommer hon upp med en bricka  med nybryggt Earl Grey, scones och bitter apelsinmarmelad.
"Your afternoontea is served!"


Elegant och ändå hemtrevligt!


Ljust och fräscht! Vad du gör; lägg inte dina smutsiga röda strumpor på den sängen. Jag rekommenderar inte  heller att ni myser med varm choklad på sängen, inte nu inte någonsin!

Rosa kakelugnar, finns dom? Tydligen! Rosa, jag är och förblir alltid fyra och ett halvt år när jag ser rosa. Älskaaaar den färgen!

Toile de Joix, alltså jag borde veta hur detta stavas!! Jäkla franska, att det ska vara så svårt!! Tyg av lycka betyder det, tror jag bestämt och jisses vad mysigt det blir såhär i blått och vitt!!

Tapeter igen! Guld som funkar....

Kolla vilket minirum! Det ser lite ut som om rummet sakta krymper ihop och snart kommer sängen att pressas samman. Sovrummet från "Fångarna från fortet" hitta nyckeln innan du krossas! Skämt åsido; så himla bra de lyckats med en så liten yta!!

Romantik! Jag kan inte tänka mig en stor fet karl med håriga axlar ligga och se på Tipsextra med en öl i en handen och en chipspåse i den andra i det här rummet. Det är en liten vacker kvinna som bor här, eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar